Hainan Airlines chcą sprzedać dziewięć swoich boeingów B787-8. Chińskie linie otwarte są na sprzedaż bezpośrednią lub leasing z późniejszym obowiązkiem wykupu maszyn. Najmniejsze „Liniowce Marzeń” (średni wiek to 11 lat) stały się nieekonomiczne dla chińskiego operatora, który przechodzi restrukturyzację działalności. Jednym z celów sprzedaży jest zmniejszenie długu.
Boeing 787-8 Dreamliner ma historyczne znaczenie dla południowych Chin. W 2013 roku China Southern Airlines jako pierwszy operator w Państwie Środka wprowadził ten model samolotu do komercyjnego użytku, co stanowiło kamień milowy w krajowym przemyśle lotniczym. W 2016 roku kartę historii napisały Hainan Airlines, które stały się pierwszym operatorem dwóch wariantów Dreamlinera (B787-8 i B787-9) w Chińskiej Republice Ludowej.
Jednak najmniejszy wariant „Liniowca Marzeń” został stopniowo przyćmiony przez swojego większego „brata”, boeinga 787-9. Model 787-8 ze względu na mniejszą liczbę pasażerów i wyższe koszty w przeliczeniu na jedno miejsce nie jest już tak opłacalny dla linii lotniczych. Dla porównania, 787-9 oferuje większą liczbę miejsc siedzących i lepszą wydajność operacyjną, co czyni go preferowanym wyborem dla nowoczesnych flot. Z tego powodu
China Southern Airlines zdecydowały się o sprzedaży wszystkich B787-8.
Teraz podobną decyzję podjął inny operator z Chin, Hainan Airlines. Linie lotnicze z siedzibą w Haikou chcą sprzedać dziewięć, posiadanych na własność, B787-8, których średni wiek to 11 lat. Operator z prowincji Hajnan rozważa sprzedaż bezpośrednią lub wynajem samolotów w późniejszym obowiązkiem wykupu. Zamiar linii sprzedaży dziesięciu najmniejszych Dreamlinerów wpisuje się w szerszy trend branżowy wśród chińskich linii lotniczych, polegający na wycofywaniu starszych samolotów szerokokadłubowych na rzecz bardziej wydajnych większych modeli, choć w przypadku Hainan Airlines sprzedaż podyktowana jest reorganizacją działalności. Samoloty są obecnie przedmiotem zastawu bankowego w ramach umowy wstrzymującej egzekucję długu.